2009/03/15

Tur til Belgia og italiensk ettermiddag

Mens stor gutt og små guttene mine var på besøk hos farmora kjørte jeg meg en koselig tur til Belgia. En av venninene mine bor der i et vannslott. Dessverre var været veldig dårlig så slottet ser ikke så mye innbydende ut på bildene. Min vennine bor ikke i slottets hoveddel, men i et av de uthus. Må innrømme jeg at der bor flere familier i anlegget. Jeg er ikke kjent med slottseiere altså:) Egentlig ville vi gå på et loppemarked i nærheten, men vi var dessverre forsinket og markedet har blitt sluttet akkurat når vi kom dit. Kunne bare kjøpe en kult fleeceshirt for eldstemannen min, men det var jo virkelig ikke planlagt å kjøpe barneklær....Fru Pillepalle ville egentlig handle fine ting og fine tang selvsagt. Så måtte vi gjøre av nød en dyd og har derfor bestemmt oss for å kjøre litt videre til en liten landby for å drikke kaffe i en italiensk kafé. Jeg er dessverre midt i salatuken min....(joda, problemer med noen hårdnakette julekilo...) så har det bare blitt caffe latte for meg. Venninen min spiste Tartuffo-is og var helt fornøyd med den :)
Ha en fin søndagkveld alle sammen!

4 kommentarer:

  1. Ååå, den isen så helt nydelig ut. Mmm.. :) Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  2. Hei Pillepalle
    Å, det vannslottet er så fint, så fint. Er det det samme du sendte bilde av til meg tro....
    Så herlig å bo så nær grensene til Belgia og Nederlang og ta slike småturer!
    Så du er i salatuke. jeg er i knekkebrøduker. Har byttet ut brød med knekkebrød nå. Sommer, sommerkjoler og bikinisessong nærmer seg jo, så Kaspara prøver å være litt flink nå.
    Jeg har sendt deg mail; Pillepalle!
    Ha en nydelig kveld!
    Klem fra kaspara

    SvarSlett
  3. Hei på deg Pillepalle. Så heldig du er som bare kan kjøre deg en tur til et annet land sånn helt uten videre. Skjønner jo at du bor nærme grensen siden du kan gjøre det. Bildene fra stedet så herlig ut. Likte godt den stein bebyggelsen.

    Du er nok ikke den eneste i verden som er på slankeren nå før sommeren. Jeg er også med i den klubben akkurat nå. Jeg er ofte på trening, spiser sunnere og prøver så godt jeg kan iallefall. Men innimellom er det lov til å kose seg. Hadde meg et par sjokolade biter isted siden jeg ikke klarte å la være.
    Ha en fin kommende uke, Pillepalle. Klem Minmill :)

    SvarSlett
  4. For et fantastisk slott, skulle gjerne hatt en fløy her;) Så du bor så nær grensen til Belgia? Du drar på turer dit, som vi drar på tur til Sverige?;)

    Oj, salatuke, det har pleid å være mitt (ofte feilslåtte) prosjekt på våren også. Men nå som jeg er gravid tenker jeg ikke på bikinisesongen på samme måte som før. Nå kan magen bare bli stor;) Men jeg må jo selvfølgelig forsøke å være flink nå også...

    Håper dagen din er fin! Her er det overskyet vær, men tror jeg må ut å trekke litt frisk luft for det.

    Klem Marthe

    SvarSlett