2009/08/04

Hverdagsgleder og litt inpirasjon

Ja, de koste seg masse i går kveld, Pillepallemannen og hustruen sin :) Fru Pillepalle lagte litt mat og har dekket kjøkkenbordet før kjæresten sin skulle komme hjem. MEN! Her Pillepallemann kom ikke hjem, nei, han ringte fra bilen og sa "Kom ut, snegl, vi spiser utenbys"....Da hoppte fru Pillepalle i bilen og så kjørte de noen kilometer. Like ved skogbryn satt de i en strandkurv, nøt kveldssola og spiste franske poteter med kantareller og tyttebærer. Jo, det smakte godt!
I går ettermiddag satt jeg i sola og koste meg med noen interiørblader.  Dette Boligpluss-bladet har jeg fått fra moren min som har vært i Norge for noen uker siden. Må innrømme at jeg faller for de gamle Norema (??) kjøkkener. Jeg kunne god tenke med en sånne, men dette ville jeg male lysgrå eller lysblå. Ja, Pillepalles drømmetime....
rom 1.2.3. Åh, jeg elsker dette blad! Dette har jeg også fått fra moren min. Bildene av kjøkkenet og gjesterommet inspirerte meg masse. 
Mitt tysk yndlingsblad kjøpte jeg for noen dager siden. Jeg fant en utrolig nydelig artikel om "Milla Live", en butikk i København. Disse papirlanterner liker jeg veldig godt. De kan kjøpes hos nettbutikken (7 koster ca 10 Euro) www.bijzondermooi.nl 
Dette blad kunne jeg få låne hos søsteren min. Hun er mer den fransk-romantiske fyr, men likevel, jeg kan da lese interiørbladene sine :))
Legg merke på disse kjempefine Marimekko stoffer og puter. Syskinet er også flott, synes jeg.
Nå skal jeg til IKEA :))
Schönes Abendessen mit Herrn Pillepalle und nachmittägliche Lesestunde mit norwegischen und deutschen Wohnzeitschriften.

1 kommentar:

  1. Bolig Pluss og Rom 1-2-3 er absolutt mine favoritter!! Digger stilen - gjenbruk, oppussing av gamle fine ting, kombinasjon gammelt-nytt, fargevalg mm.. KOSELIG blogg du har!! Tuddeluuu fra Lykkeliten!!

    SvarSlett