2009/11/24

Nå er det snart klart for jul!

Selv om jeg har ikke begynt med planmessige julepyntaktiviteter er det jo morsomt å treffe noen forberedelser. Først og fremst må jeg si at jeg har bestemmt meg å ha det rød/hvit i juletiden igjen. Så vid så godt! Har utallige forskjellige julepynt gjenstander liggende i esker og kister, men, du vet, man må da også ha noen nye fine ting hvert år. For en liten stund siden skrev jeg om min handeltur i forskjellige nettbutikker. Her er det noen smakebiter fra butikken Harry and  Sally som er drives av Sally i den koselige bloggen Sallys Zuhause. Jeg kjøpte bl.a. tre knagger, et blikkskilt, fire svenske lysestaker (jeg digger disse) og noen juletrepynt. Fuglen kom med som bonusgave! Dette små brette og noen blikkhjerter har jeg fått kjøpt i et utsalg i vår byen. 
Dessuten var det hobbykveld (klipp, klipp, papir) hos oss i går. Resultatet følger.
Bei Sally habe ich einige schöne Sachen gekauft, von denen hier aber nur ein Teil zu sehen ist. Den süßen Vogel hat sie mir geschenkt! Geschmückt wird hier noch nicht, das beginnt erst ab dem 1. Advent. Das kleine Holztablett sowie einige Blechherzen habe ich bei einem Deko-Ausverkauf erstanden. 

4 kommentarer:

  1. Hej Pillepalle,

    vielen lieben Dank für diesen schönen Post. :-))))

    Ich bin auch gerade am gucken, was ich von all den vielen schönen Dingen, die man im Laufe der Jahre so angesammelt hat, hinstellt. Bis jetzt habe ich nur ein paar rote klassisch dänische Sachen platziert.

    Mein Ziel ist es, dieses Jahr zum 1. Advent bereits fertig zu sein... und nicht dann erst anzufangen. Rot / weiß hört sich gut an und ich freue mich schon auf Deine Fotos.

    Liebe Grüße sendet Dir Sally

    SvarSlett
  2. Så koselig julesaker, nå er det bare å pynte å glede seg til jul:-) Ha en fin kveld..klem Stine...

    SvarSlett
  3. takk for deilig juleinspirasjon:)

    SvarSlett
  4. Liebe Pillepalle,

    da hätte ich auch eingekauft. Die Herzen, das Sternchen, die Farben, das ist alles so schön. Ich selbst habe nicht viele Weihnachtssachen, das muß ich unbedingt noch ändern.

    Viele liebe Grüße,
    rosenresli

    SvarSlett