2009/12/18

Pakke fra Norge og 13. bryllupsdag

Hurra, hurra, der kom en pakke......I min postkasse lå der for noen dager siden en pakke fra søteste Kaspara fyllt med de fineste skatter du kan tenke deg! Guttene mine var også til stede. Synes de var minst så nyfiken som jeg :) Ut av pakken kom både et kjempesøtt reinsdyr, et nydelig stripete kremmerhus og det herligste skjerf - høystpersonlig sydd fra sydroningen selv! Barna kunne glede seg over to fotballfigurer! Tusenmillioner takk, kjære Kaspara
I går var det våre 13. bryllupsdag. Som du kan se på bildene, det var ikke veldig romantisk den gang, men fint :))
Vi har spontan (visste det bare en uke på forhånd) giftet oss en regnfull og kald dag og vi var ikke allene.....5 uker gammel eldstemann var også med. Ja, han ble da riktig seriøs ektefødt denne dagen :) Foran byfogdkontoret stodde noen venner og har forventet oss med noen overraskelser. Om kapp med en måtte vi klippe ut et stort hjerte fra et sengelaken - hver med en neglesaks. Jeg vant! og kjæresten min måtte bære sin brud gjennom det utklippete hjerte. Heldigvis var jeg ikke så tung i disse dager, bare 49 kilo (litt mer i dag...). Våre venner hadde også med seg noen flasker champagner og så var det ikke bare fuktig på grunn av regn. Vi har også fått mange blomsterbuketter, en var bestykket med norske flagger sågar. Tusen takk for 13 spennende ekteskapsår med noen dybder og mange høyder, min kjære skatt!
Ein Päckchen aus Norwegen, voll mit tollen, tollen Sachen von Kaspara! Gestern war unser 13. Hochzeitstag. Keine allzu romantische Veranstaltung damals, aber dennoch sehr schön für uns drei, d.h. für Pillepalle, den Pillepallegatten und den 5 Wochen alten Pillepallesohn.

7 kommentarer:

  1. Du store min for en rørende historie, Pillepalle. Gratulerer så mye med bryllupsdagen. Jeg likte opplegget deres for bryllupet jeg. Skulle ønske at flere gjorde som dere, usminket og enkelt.

    Kaspara er en grei dame som sender deg pakke. Det er jo moro å gå uventede ting i posten, ehem, slik som jeg gjorde i går. Takk så mye for julekort. Så herlig!

    Ønsker deg og din familie også god jul her og nå.

    Klem Minmill

    SvarSlett
  2. Heisan Pillepalle!
    Ler godt av din norsk undervisning til de unge guttene! Håper de kan litt mer, om de besøker Norge! Er redd det blir mest sure og grinete nordmenn med dine gloser, ha, ha!
    Så gøy å se Kaspara-ting i Pillepalles hjem!
    Håper tingene kan brukes.
    Gratulere med 13 års bryllupsdag også! Jeg har vært gift i hele 22 år!! Sølvbryllup om tre år. Det er jo helt villt! Er jeg så steingammel?!
    Kos deg med pepperkakebaking, Kjære Pillepalle! Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Kære Pillepalle!
    Stort tillykke med 13 årsdagen :-)!!
    En dejlig historie, og synes jeg egentlig - ganske romantisk!
    Sidder i hvert fald og smiler her for mig selv overbåde billeder og historien.
    Rigtig god aften!
    Knus Mette

    SvarSlett
  4. SÅ mycket fint som kom i ditt paket från Kaspara.
    Grattis på bröllopsdagen!

    SvarSlett
  5. Wie schön, hoffe, ihr habt euch einen herrlichen Tag gemacht und es euch gut gehen lassen!?!
    Liebe Grüße, Britta*

    SvarSlett
  6. Gratulerer med 13-årdagen, så flott!! Vi har ikke kommet så langt som til å gifte oss en gang vi :)
    Fine "ting" du har fått av Kaspara, hun kan trylle frem masse herlig.

    Ha en god førjulstid!
    klem

    SvarSlett
  7. Så flott bryllupshistorie - blir helt rørt her jeg!
    Til lykke med dagen, håper dere får mange mange fine år fremover også:)
    ~ Fruen

    SvarSlett