2010/11/22

Et bitelite julepynt

Vanligvis får julen ikke lov å flytte inn før den første advent har kommet, men da her PillePalle kom hjem fra sin mor i går kveld hadde han med seg en stor sekk med granbar, barlind og tuja. Kjempeflott! Tusen takk, kjære svigermor! Så var det en biteliten tuja kvist som ble årets først juletegn.
Har også kjøpt en ny Matroshka dukk som passer veldig godt i gangen vår, synes jeg.
Mein Mann kam mit einer riesigen Tüte verschiedener Zweige nach Hause, daher gibt es jetzt doch schon vor dem 1. Advent ein erstes kleines Weihnachtszeichen. Die Babushkas habe ich am Wochenende gekauft.

7 kommentarer:

  1. Så koselig!Jeg elsker å bruke grønt i julen, gran og buksbom og alt sammen:)Det er herlig julestemning i sånt synes jeg...
    Åh, som jeg gleder meg til advent:=)
    Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  2. Deilig med litt vinterpynt før jula. Fine matryoshkadokker.

    SvarSlett
  3. Så fint det var, gleder meg masse til advent jeg også. Lukten av kongerøkelse og mandariner...mmm

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder! Og ja, det er lov å starte litt før. Og det ble så lekkert!

    Jeg har en utfordring til deg på bloggen min ;) Si ifra om du har vært med på den før.

    Klemmer i massevis fra An-Magritt

    SvarSlett
  5. Hei på deg, tusen takk for varme kommentarer fra deg i en vanskelig tid, det satte jeg utrolig pris på. Ja snart er jula her, vi har kaldt nydelig vintervær, riktig julestemning, og fint ble det hos deg. Ha en fin uke min venn, klem

    SvarSlett
  6. Heisan Pillepalle
    Nydelige farger og lekkert pyntet! Dessverre kan jeg ikke ta inn noe kvist og slikt på grunn av allergi. Vi prøver oss alikevel med edelgran hver jul. Noen ganger fyker den ut etter tre/fire dager..dessverre..
    Den russiske bestemoren hadde så nydelige farger!
    Håper den syke sønnen har frisknet til!!!
    Ha en finfin dag i Tyskland!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  7. åh, for noen nydelig matryoskaer du har kjøpt deg :D elsket fargene på disse! hvor har du kjøpt dem?

    SvarSlett