2011/03/13

Siste uke

Vi har vært på besøk hos familien i siste helg. Her er det noen bilder tatt hos søstren min.
Denne hylla har hun laget selv, hin er veldig flink og kreativ. De blåe emaljepotter har hun fått kjøpt på et loppemarked vi sammen har vært for en god stund siden.
Jeg vet ikke hvem denne karen er, men jeg er godt kjent med kunstneren som har laget dette bildet: det var søstren min. Ja, hun maler og maler! Synes, jeg ville aldri henge oppe dette motivet, men det er likevel helt imponerende.
Kjæresten min og jeg har vært litt på søndagstur i Rheindalen, mens gutta boys ble hos min søte svigermor. Bildene viser bygda Braubach (med Marksborgen oppe på haugen) på Rheinelvas andre siden og bygda Rhens ved foten av den såkalte Kongestol . Været har vært ganske fint, masse sol og varmt, men lyset var litt for glorete for å få fine bilder.
Det er det gammelt klaver til kjæresten min som han fikk da han var bare 1o år gammel. Vi har dessverre ikke nok plass så står det fortsatt i svigermors gammelt skolehus. Jeg bare elsker å høre etter når han musiserer, men det er dessverre ikke så ofte.
Er det ikke fantastisk det gammelt hus til svigermors slekt? Blant pikene på høyre finnes det mormor til Her PillePalle, senere kalles Ømi. Hun vokste opp i denne herligheten, men senere måtte de flykte og har mistet alt. Også på bildet er det besteforeldrene til min søte svigermor, onkler, tante og noen betjenter. Huset stodde i det nåværende Poland. Stodde eller står? Vi vet ikke, men jeg har bestemt meg å forsøke å finne det ut.
Til slutts kommer det noen farger dere er vant til. Her viser jeg mitt improvisert fastelavnsbord. Gutta boys kunne nesten ikke bestemme seg....skal vi gå eller skal vi ikke....da byens store fastelavnstogen gikk på mondag. Endelig løpte de og da de kom hjem igjen med sine to kamerater ble det noen vafler og litt pynt på bordet.
Ha en fin søndag!
My sisters kitchen: Selfmade kitchenrack, nice enamel potts from a fleamarket.
One of my sisters drawings.
Pictures of an excursion to the Rhinevalley, you can see the villages Braubach with Marksburg - castle and Rhens with the so called King's chair.
My husbands old piano which he got from his parents in the age of 10. I love to hear him playing, but the piano is still standing i the house of my mother-in-law.
The old house is or was (no one knows) standing in Poland and has belonged to the family of my mother-in-law. Her mother was grown up here, but later she and her family had to disappear.
At least some colourful pictures of my kitchen on last monday when carnival "came over us".
Have a nice sunday eveybody!

3 kommentarer:

  1. I like the blue of your sister's pot... ans your old piano is wonderfull
    heve a nice week and thanks for all

    SvarSlett
  2. Jøss, din søster kan virkelig male!!
    Vakre bilder fra Rheindalen. Og jeg skulle gjerne slått meg ned ved ditt improviserte fastelavensbord, det ser bare så koselig og innbydende ut:-)

    Ha en god ny uke!
    Klem:-)

    SvarSlett
  3. Jeg er så imponert over din søster ;) Den karen så så lun og god ut . koselig bord du har dekket , full av farger :) Takk for hilsen på bloggen min .

    Klem fra Janne

    SvarSlett