2012/01/22

Ny hylle over senga og Krösa-Maja

Krösa-Maja i pappa sin kajakk (ca. 1999).
Det ble festet og dekorert en ny hylle over hodegjerde. Har derfor heklet en ny stjernekjede. Eldstemanns gamle sovedukke "Krösa-Maja" (etter Emil fra Lönneberga) har fått ny plass i gamle mandarinkasse. Han har selpet med seg dukken i minst 9 år. Ingen søvn uten at kan koste seg med sin kjære Krösa! Da måtte jeg ofte bøte hun. Etter mange år skulle hun få nye klær, de gamle var slitte og fillete. Vi gikk til stoffemarked hvor eldstemann kunne utse seg ny stoff og livet som siamesiske tvillinger kunne fortsettes. Men da han var ca. 12 år var det etter hvert slutt! Ikke med meg! Jeg vil aldri kvitte meg med hun :)
A new frame and a new crochet starstring over the bed, right beside the old soft doll of my eldest son. A lot of memories....

4 kommentarer:

  1. Alle mine tre har også hatt sine egne kosevenner. En bamse med navn Bamse , en apekatt med navn Bamba og en apekatt ved navn Oa. De er alle både bøtt både her og der. Elsket dine heklete stjerne vimpler. Den ideen kommer jeg nok til å låne. Takk for deling:)

    SvarSlett
  2. Oioi, glad jeg tar meg tid til å "finne" nye blogger innimellom, viss ikke hadde jeg ikke kommet over deg idag. Her var det utrolig mye fint å se. Mye inspirasjon å hente. Elsker fargene i hjemmet ditt. Slenger meg på som følger, vil gjerne komme innom flere ganger.

    Ha en fin søndag videre. :)

    Klem Marlene :)

    SvarSlett
  3. Så herlig nostalgisk, Krøsa Maja setter rett og slett igang lyse minner....Ønsker deg en finfin onsdagskveld....klem fra meg

    SvarSlett
  4. Wonderfull !!! have a good evening

    SvarSlett